1020301102 |
La Imatge d'infant competent i l'actitud de l'adult que l'acompanya |
2020-2021 |
Assessorament. Llar d'Infants |
|
|
|
25/1/2021 - 10/6/2021 (30 hores) de 12:00h a 14:00h |
|
BRE Germanetes |
|
Comte Borrell, 159 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Eixample
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’equip és nou i totes les educadores gaudeixen de reducció de jornada. És una escola de set grups, L’equip el formem 16 persones més les 6 educadores de suport.
Es valora que per consolidar l’equip, iniciar un projecte en comú i establir unes directrius pedagògiques conjuntes, és important tenir la col·laboració d’una persona externa a l’escola, que ens assessori i ens ajudi a elaborar un projecte unificat.
La demanada de formació, va lligada al Pla de formació del Centre
|
| |
Objectius |
L’objectiu principal és el de consensuar el projecte d’escola que es vol crear, basat en la imatge d’un infant competent i de la seva família com a co-participant de la criança de les criatures. També volem concretar quina és l'actitud de l'adult que acompanya l'infant i la família des del respecte i la promoció de la seva autonomia.
|
| |
Continguts |
La llar d’infants com a espai i temps d’acompanyament a les criatures i a les seves famílies, en el seu context social.
La imatge d’infant actiu, competent i protagonista del seu desenvolupament.
La família com a part implicada en la criança. L’empoderament de les mares i els pares imprescindible per a l’acompanyament dels infants.
Els valor dels moments de cura i del joc autònom com a pilars principals de la vida quotidiana de les criatures.
El paper de les educadores-cuidadores dins l’escola bressol.
|
| |
Formador/a |
Núria Ferrando
|
| |
Avaluació |
1.Criteris i indicadors per avaluar l’aprofitament de les persones assistents.
- Interès i participació durant les sessions.
- Aportació de reflexions i propostes de millora.
- Presentació de la tasca proposada per la formadora.
2.Criteris i indicadors per avaluar la transferència de la formació
- Redacció de criteris consensuats en el sí de l'equip docent.
- Posada a la pràctica dels conceptes treballats i valoració de la seva eficàcia en el dia a dia amb les criatures.
3.La Formació que s’inicia aquest curs, esperem que pugui tenir continuïtat en cursos posteriors, per ampliar els coneixements i el debat.
4.Ens plantegem per traspassar la informació a tot l’equip i poder fer debats rics i profitosos, gravar les sessions presencials de la Núria i poder-les visualitzar amb la resta de l’equip
|
| |
Requisits de certificació |
- El 80% d'assistència
- Avaluació positiva de les tasques acordades en relació amb l'aprofitament de l'assessorament
- Omplir i enviar el qüestionari de valoració de l'activitat
|
| |
Persones destinatàries |
Les mestres del claustre
|
| |
E-mail |
crp-eixample@xtec.cat
|
| |
|
|